Råttungar!

Förra onsdagen så anlände 10st råttungar! Jag kommer dock att behålla en hane själv resten kan tingas redan nu och är leverans klara om 4v det vill säga att de är 5v när de är redo att flytta. De kommer att väga 90g innan dom får flytta.

Dessa råttungar kommer att vara dumbobärare. Det vill säga att deras av kommer kan bli dumbo om man para med en dumbo.

Mamman heter mocca och är en agouti dumbo. Hon är mycket trevlig och härlig tjej. Hon är även en sällskapssjuk råtta.
Hon älskar att var i centrum och att alla pratar med henne.
Pappan hette Spot och va en toppörad black capped. Han hade ett underbart temprament, Visserligen hade han humör.
Tog du ut någon annan än honom så vägra han att prata med dig till du tog ut honom. Åkte du iväg och hade någon annan råtta med så kunde det ta 2 dygn innan han ville prata med dig.

Råttorna är då uppföda av mig och kommer att ha stamnamnet Solen*S
Det kommer att finnas köpeavtal på varje råtta eftersom jag är en registrerad uppfödare.

Det jag tycker är viktigas när det att föda upp djur är deras temprament, socialt, fysisk och inte sjukdomsbärare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0